Geometrie kol Plzeň
Nabízíme nejen geometrii kol, ale také přezutí pneumatik osobních vozidel, SUV a dodávek, opravu pneu a
jejich vyvážení pro všechny typy vozidel. Dále také skladování pneumatik,
čištění interiéru a další.
Valníkové nástavby
Skříňové izotermické nástavby chladírenské a mrazírenské
Pekařské skříňové nástavby
Nápojové nástavby
Přepravníky hospodářských zvířat
Skříňové prachotěsné nástavby
Sklápěče
… a mnoho dalších typů nástaveb
Servis nástaveb, montáže příslušenství, doplňků a prodej náhradních dílů
Otevírací doba
Pondělí-Pátek 06:00-15:00 (až 18:00*)
(*březen-duben, říjen-listopad až do 18:00)
Kde nás najdete
Slovanská alej 32, 326 00 Plzeň 2-Slovany
Technická podpora, která zodpovídá za chod výrobního střediska OSONA PLZEŇ a.s., je vedoucí střediska, mistři, konstrukční oddělení, technická příprava výroby a oddělení materiálového zásobování, skladů a dopravy.
O naplnění těchto výrobních kapacit smluvními zakázkami se stará zakázková kancelář pod vedením obchodního ředitele.
Služby
- geometrie kol,
- přezutí pneu,
- pneu expres,
- prodej pneu na objednání,
- drobné opravy pneumatik,
- uskladnění pneumatik v našem servisu,
- mytí pneu,
- dezinfekce klimatizace ozonem,
- uschování závaží za paprsky ALU disků.
Proč právě k nám
- možnost si u nás i natankovat a umýt auto (ruční myčka),
- geometrie vozidel ve 3D projekci,
- pravidelná kontrola stavu pneumatik při uskladnění u nás,
- pneu expres – pokud nemáte čas, pro Vaše auto přijedeme, přezujeme a přivezeme zpět k Vám.
Objednejte se ještě dnes
Co je geometrie kol a proč je důležitá?
Aby auto správně drželo stopu na rovince i v zatáčkách, musí být jeho kola ve správném postavení. Podívejte se, co je geometrie kol a kdy ji nechat zkontrolovat a seřídit.
Zavěšení kol funguje tak, že v ideálním případě drží kola v optimálním úhlu vůči vozovce. Tedy snaží se zajistit, aby byla všechna kola vždy ve styku s povrchem co nejvyšší možnou plochou pneumatiky. To je ideální předpoklad k dobré ovladatelnosti vozu.
Na nápravách moderních aut se dají mechanicky seřídit úhly, které kolo svírá s podélnou i svislou osou/rovinou vozu. Tomuto úkonu se říká také seřízení geometrie.
Co je odklon kola?
Zjednodušeně jde o postavení kola směrem k vozovce, tedy vlastně jeho „svislost“. Kola mohou být buď v kolmém postavení, nebo mírně do písmene „A“ (záporný odklon), méně často svírají opačný úhel, tedy do „V“ (pozitivní odklon).
Pro maximální zrychlení i brzdnou sílu je ideální nulový odklon, tedy kolo kolmo k vozovce. Toto postavení však není zcela optimální v zatáčkách. Auto se naklání ze zatáčky směrem ven a deformují se tak i pneumatiky. U závodních aut má odklon vyšší hodnotu než u rodinného kombi. Pokud jsou na přední nápravě kola viditelně do „áčka“, je něco špatně.
Sbíhavost kol
Pokud si představíte jen přední kola bez auta, tak by sbíhavost znamenala, že se při jízdě k sobě budou pomalu přibližovat. Sbíhavost je tedy úhel, který uzavírají střední roviny kol vůči podélné ose auta.
Někdy je sice žádoucí, aby se kola velmi lehce sbíhala, ale obvykle je ideální úhel sbíhavosti nulový.
Opačným případem je tzv. rozbíhavost kol, kdy kola směřují od sebe. Při velké sbíhavost i rozbíhavosti hrozí zhoršení ovladatelnosti vozu a nadměrné opotřebení pneumatik.
Projevy špatně seřízené geometrie náprav a řízení lze zpozorovat na pneumatikách a jejich nepravidelném sjíždění. Obvykle jde o více sjeté vnitřní poloviny plášťů. Ty signalizují příliš velký negativní odklon.
Dalšími projevy špatné geometrie vozidla je určitá nervozita v řízení a neschopnost auta držet přímý směr (i na hladké vozovce). Stejně tak je špatně, pokud auto na jednu stranu zatáčí ochotněji než na druhou.
Seřízení sbíhavosti předních kol i sbíhavost zadní nápravy spolehlivě vyřeší seřízení geometrie.
V dnešní době digitálních přístrojů se již nevyplatí používat po domácku vyrobenou tyč na seřízení
sbíhavosti kol ani levné přípravky na měření sbíhavosti kol.
My 100% doporučujeme zajet na 3D laserovou geometrii, která spolehlivě odhalí nejen sbíhavost předních kol, ale i další závady související s geometrií vozu.
Časté dotazy
Obvyklé stáří pneumatik by neměl překročit 10 let od jejich výroby.
Pokud je hloubka vzorku pneumatiky menší než 1,6 mm, je čas na výměnu. Také sledujte praskliny, poškození bočnice nebo nerovnoměrné opotřebení.
Přezutí pneumatik vyžaduje správné vybavení a odborné znalosti. Proto doporučujeme navštívit pneuservis, kde zajistí bezpečnou montáž a vyvážení.
Obvykle 30 až 60 minut podle vybrané služby.
Ano, uskladňujeme je v našem servisu, kde je pravidelně kontrolujeme.
Letní pneumatiky mají optimální výkon v teplejších měsících, zimní pneumatiky jsou speciálně navrženy pro nízké teploty a sníh, zatímco celoroční pneumatiky kombinují vlastnosti obou, ale nejsou ideální v extrémních podmínkách.
Poškozené pneumatiky lze opravit, pokud je poškozená pouze běhounová část a je menší než 6 mm v průměru. Poškozená bočnice nebo větší díry vyžadují výměnu pneumatiky.
Pneumatiky skladujte na suchém, chladném místě, mimo přímé sluneční světlo. Pokud jsou uloženy ve stojanu, měly by být uloženy vertikálně. Pokud jsou uloženy horizontálně, měli byste je pravidelně otáčet. Jestliže nemáte prostory pro uskladnění, můžete využít naše služby a my se o Vaše pneumatiky postaráme.